1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när shavingroom.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse genereras automatiskt. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Gothia Chic har ägande- och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du fyllt 18 år.
Gothia Chic drivs av Gothia Chic i Borås (880911-0979). Vi innehar F-skattsedel.
2. Pris
I priserna ingår moms med 25% Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som gothiachic.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer.
3. Frakt
För order inom Sverige är frakten 39:- Order över 500:- är fraktfri. För order inom EU är frakten 150:-.
4. Betalningsvillkor

• Swish
Swish är ett säkert, smidigt och kostnadseffektivt sätt för oss att ta emot din betalning, lika säkert som i internetbanken och mobilbanken. För att betala med Swish behövs apparna Swish och BankID i din mobiltelefon.
• Förskottsbetalning
Du även välja att betala via bankgiro i förskott. Du får en förskottsfaktura med betalningsinstruktioner till din e-postadress. När fakturan är betald (detta kan ta upp till 3 bankdagar att registrera) skickas varorna direkt till dig. Använd denna betalningsmetod om du inte kan betala med kort eller vanlig faktura. OBS: Tänk på att varorna kan ta slut innan vi får in din betalning. Om det händer får du alternativet att invänta ny leverans eller att gör vi en återbetalning till dig.

• Betalning med Payson. Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett PaysonKonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se
• Faktura
“Vi erbjuder betalsättet “PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 14 dagar vid fakturaköp. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige
Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.”

5. Leveranser
Varor som finns i lager skickas normalt inom 1-3 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara något längre. Dessa varor är märkta med beställningsvara, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Paketen levereras av Posten.
6. Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden.
7. Transportrisken
Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken d.v.s. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.
Företag:
Mot företag levererar vi produkterna personligen till er från vårt lager direkt utan en transportör.
8. Skadat gods
När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar, dock senast inom en vecka.
info@gothiachic.se
Gothia Chic
Ringargatan 4
507 31 Brämhult
9. Ångerrätt och öppet köp
Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av ångerrätt / öppet köp betalar kunden för frakten. Ångerrätt och öppet köp gäller inte då varor inte kan återlämnas i omonterat, obrukat och oskadat skick. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi givetvis returfrakten. Kontakta oss så kommer vi överens om hur ersättning för returen ska betalas till dig.
För alla köp gjorda mellan den 11/11 och 23/12 2014 har vi en förlängd ångerrätt fram till den 19/1 2015. Gäller så länge varan är obruten och oanvänd.
10. Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via e-post eller post inom en vecka. Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekräftelsen. Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. gothiachic.se följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej.
11. Återbetalningar
Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller det sätt som kunden föreslår. Återbetalningen sker inom 5 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.
12. Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.
Force Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/